Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

01Šakių rajono savivaldybė kaip ir visur kitur, yra valstybės paramos stokojančių asmenų rūpesčių kuratorė. Savivaldybės tarybos pavedimu mero potvarkiu sudarytai darbo grupei, skirtos socialinių pašalpų skyrimo, kaip savarankiškos savivaldybės funkcijos gyvendinimui – tai didelės pareigos. Jos reikalauja begalinio įsigilinimo, paremto kruopščiu darbu, ir širdies prisilietimo prie kiekvieno konkretaus atvejo. Tačiau reikalauja ir saugos garantijų, kad sunkiai sukauptos valstybės paramos lėšos būtų skirstomos laikantis socialinio teisingumo principų. Šiai metais, manome, bus sustiprinti teisingesnio socialinės paramos lėšų skirstymo saugumo pamatai siekiant, kad jos visada stokojantįjį pasiektų pagal tikrąjį adresą. Tam, kaip jau buvo galima pastebėti ir žiniasklaidoje, koreguojami įstatymai, įgalinantys į gyvenimo stebėseną daug plačiau įtraukti visuomenės atstovus ir tikslingiau koordinuoti valstybinių įstaigų įstatymo priežiūros atsakomybę.
Šių metų sausio 15 d. rajono savivaldybės vicemerės kabinete įtemptai dirbo darbo grupė, skirta socialinių pašalpų skyrimo, kaip savarankiškos savivaldybės funkcijos gyvendinimui. Grupės pirmininkė vicemerė R.Rauktienė, Socialinės paramos skyriaus vedėja L. Pocevičiūtė, vyriausia specialistė D.Pilypaitytė, administracijos direktoriaus pavaduotojas A.Damijonaitis, savivaldybės juristė J. Šneideraitienė, seniūnai A.Stankevičius ir L. Miliūnienė, BCA pirmininkė G. Šnirpūnienė. Socialinės paramos skyriaus vedėja ir specialistai paruošė didelį paketą socialinės paramos teikimo galimybių dokumentų projektų, pagal kuriuos bus teikiama parama nepasiturintiems gyventojams, dėl objektyvių aplinkybių jos stokojantiems.

Štai kokie dokumentų projektai siūlomi apsvarstymui rajono savivaldybės tarybos komitetuose, o vėliau – patvirtinimui savivaldybės taryboje:

 

  • Šakių rajono savivaldybės N seniūnijos paramos teikimo komisijos veiklos nuostatai (tvirtinami seniūno įsakymu);
  • Seniūnijos paramos teikimo komisijos konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimas;
  • Seniūnijos paramos teikimo posėdžio protokolo forma.
  • Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Šakių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašo projektas.
  • Sutartis dėl įsiskolinimo dengimo įmonėms su gyventojais.
  • Šakių rajono savivaldybės gyventojų telkimo visuomenei naudingai veiklai atlikti tvarkos aprašas ir jo priedai:
  • Siuntimas atlikti visuomenei naudingą veiklą;
  • Visuomenei naudingos veiklos atlikimo sutartis;
  • Duomenų apie atliktą visuomenei naudingą veiklą ataskaitos forma;
  • Asmenų, kurie gali būti pasitelktu visuomenei naudingai veiklai atlikti, sąrašo forma;
  • Visuomenei naudingos veiklos apskaitos žurnalas;
  • Asmenų, kurie atliko ar neatliko visuomenei naudingos veiklos, sąrašo forma;

Piniginės socialinės paramos teikimo nepasiturintiems Šakių rajono savivaldybės gyventojams tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kuriems esant piniginė socialinė parama didinama, mažinama, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas, socialinės pašalpos teikimo nepinigine forma būdus, piniginę socialinę paramą gaunančių asmenų teises ir pareigas, savivaldybės administracijos teises ir pareigas įgyvendinant Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą. Piniginei socialinei paramai apskaičiuoti, informacijai kaupti naudojama kompiuterinė programa ,,Parama" ir socialinės paramos informacinė sistema SPIS. Aprašas taikomas asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą Šakių rajono savivaldybėje.

Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis šiais principais:
1. Bendradarbiavimo ir dalyvavimo. Piniginės socialinės paramos teikimas remiasi asmenų, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos, bendruomenės, bendrojo naudojimo objektų valdytojų, nevyriausybinių organizacijų, savivaldybės, valstybės institucijų ir įstaigų bendradarbiavimu ir tarpusavio pagalba;
2. Prieinamumo. Piniginė socialinė parama teikiama taip, kad būtų užtikrintas piniginės socialinės paramos prieinamumas nepasiturintiems gyventojams kuo arčiau jų gyvenamosios vietos;
3. Socialinio teisingumo ir veiksmingumo. Piniginė socialinė parama teikiama siekiant sudaryti sąlygas gauti paramą tada, kada jos labiausiai reikia, didinti motyvaciją integruotis į darbo rinką ir išvengti skurdo spąstų bei racionaliai naudojant turimus išteklius;
4. Visapusiškumo. Piniginė socialinė parama teikiama derinant ją su socialinėmis paslaugomis, vaiko teisių apsauga, užimtumu, sveikatos priežiūra, švietimu ir ugdymu;
5. Lygių galimybių. Piniginė socialinė parama teikiama užtikrinant nepasiturinčių gyventojų lygybę, nepaisant jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos.
Sausio mėn. 22d. numatytas susitikimas su „Sodros", Valstybinės darbo inspekcijos, Valstybines mokesčių inspekcijos, darbo biržos, policijos, pasienio ir kitų institucijų atstovais dėl bendrų veiksmų vykdant šį įstatymą. Reikia manyti, kad naujai pakoreguoti socialinės paramos gyventojams teikimo klausimų sprendimai ne vieną kartą susodins atsakingus asmenis už bendro stalo, kad būtų surasti optimaliausi tų sprendimų būdai. Juk čia kalbama ne apie vieną, o net apie du visuomenei svarbius principus – apie humanišką paramą neįgalinčiajam ir kuo didesnį socialinio teisingumo nuostatų įgyvendinimą mūsų bendruomenėje.

Leonora Pocevičiūtė, Socialinės paramos skyriaus vedėja

Joomla templates by a4joomla