Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Prie viešbučioSpalio 8 dienos ankstų rytą 53 Šakių rajono bendruomeniečiai išvyko dviejų dienų kelionei į Daugpilį. Pirmas sustojimo taškas platesnei apžvalgai – Zarasai.
Tai – Šiaurės Rytų Lietuvoje virš septynių ežerų iškilęs miestas. Atvykę į Zarasus patenkame į kalvų, ežerų ir miškų apsuptyje įsikūrusį rojų, dar nuo seno žinomą kaip Lietuvos Šveicarija. Pasigrožėjome Zaraso ežeru ir jo salomis nuo miesto vizitine kortele jau spėjusiu tapti apžvalgos rato. 2011 m. atidarytas apžvalgos ratas – analogo Lietuvoje neturintis architektūros statinys. Praėjome 17 m. aukščio ratu ir grožėjomės Zaraso ežero panorama. Nusileidus laipteliais žemyn keliavome Zaraso ežero pakrantę juosiančiu taku. Statinio architektas Š. Kiaunė.
1,4 km. ilgio Zaraso ežero pakrantė jungia apžvalgos ratą ir Zaraso ežero Didžiają salą. Pakrantėje pradėtas kurti skulptūrų parkas.
Pasigrožėję šiomis regyklomis, apsilankėme Zarasų rajono savivaldybės viešojoje bibliotekoje, turinčioje 16 struktūrinių padalinių. Tie padaliniai turi 4869 registruotus vartotojus. Viešosios bibliotekos ir struktūrinių padalinių fonduose yra 170940 vnt. knygų, periodinių leidinių, muzikos kompaktinių diskų, vaizdo filmų, 3D kino filmų, elektroninių ir kitų dokumentų. 2021 m. vartotojai apsilankė 99488 kartų, t.y. vidutiniškai 20 kartų per metus. Taip pat per metus išduota 158432 vnt. dokumentų. Mus nustebino gausybė atliekamų nemokamų ir mokamų paslaugų.
Užsukame į Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčią. Ji tinkuoto mūro. Pastatyta 1878 m. Neobarokinė. Bažnyčios viduje apžiūrėjome didžiausią interjero puošmeną ir svarbiausią altoriaus akcentą – Švč. Mergelės Marijos su kūdikiu paveikslą.

Nepamirštame užsukti ir į Rudens mugę. Prekių įvairove ir gausa primena Šakių miesto muges.
Kitas taškas mūsų kelionės žemėlapyje yra Stelmužės ąžuolas – Lietuvos gamtos paminklas, vienas iš seniausių ąžuolų Europoje, o Lietuvoje pats seniausias medis. Spėjama, kad jo amžius yra apie 1000-1500 ar net 2000 metų. Ąžuolas yra 23 m. aukščio, 3,5 m skersmens ir 13 m apimties prie žemės (kamienui apimti reikia 8-9 vyrų). Visų pastangos buvo sutelktos į ąžuolų gilių ieškojimą, bet... nerandame. Prisiminėme faktą, kad šio ąžuolo genams išsaugoti išauginti klonuoti ąžuoliukai turėtų augti Briedžiuose ir Sudarge. Paragavę skanios gilių kavos, pasidarę nuotraukų, patraukėm link Daugpilio.
Daugpilis – antras pagal dydį Latvijos miestas ir Rytų Latvijos metropolis – pasauliui davęs iškilųjį menininką Marką Rotko, tango karalių kompozitorių Oskarą Stroką ir žymųjį aktorių ir režisierių Solomoną Michoelsą (Vovsį). Miesto simboliais yra tapusi XIX amžiuje pastatyta tvirtovė ir Šventovių kalva. Daugpilis yra vienas iš nedaugelio Latvijos miestų, galintis didžiuotis į vieningą ansamblį sujungtu unikaliu klasicizmo ir eklektizmo stiliaus užstatymu.
Atvykę aplankėme Šmakovkos muziejų. Daugpilyje yra moderniausias šmakovkos gėrimui skirtas muziejus Latvijoje. Šmakovkos muziejus šiuolaikiškai ir įdomiai pasakoja apie senąjį Latgalos alkoholinį gėrimą – šmakovką, kuris yra regiono kulinarinio paveldo dalis.
Vakare mūsų laukė bendra vakarienė, o po jos nakvynė viešbutyje, Daugpilio centre.
Ryte papusryčiavome ir keliavome su gidu Janiu į ekskursiją po Daugpilio centrą. Daugpilyje didžioji dauguma gyventojų rusakalbiai, tačiau mieste užrašai visi tik latvių kalba.
Mūsų kelionės žemėlapyje Daugpilio tvirtovė - unikalus valstybinės reikšmės architektūros ir kultūros istorijos paminklas, kurio plotas – daugiau nei 150 ha. Daugpilio tvirtovė yra paskutinė bastionų tipo tvirtovė pasaulyje. Grįždami užsukame į Šventovių kalvą. Daugpilyje nuo seno gerai sugyveno įvairių tautybių ir tikėjimų žmonės: vokiečiai, latviai ir lenkai, rusai bei žydai. Tai ši vieta, kurioje netoli vienas nuo kito stovi keturių konfesijų krikščionių maldos namai.
Paskutinis objektas, laukiantis mūsų Daugpilyje - šratų gamykla, įkurta 1885 metais, yra seniausia šaudmenų gamykla Šiaurės Europoje. Vienintelė tokio tipo gamykla Baltijos šalyse ir vienas iš seniausių industrinio paveldo objektų Latvijoje. Gamykloje yra vienintelis Europoje veikiantis švino liejimo bokštas. Net ir moteris sudomina šratų liejimo procesas ir taiklios rankos išbandymas.
Apie 17 val. jau išvykstame iš Daugpilio. Pakeliui sustojame dvare „Sventes muiža“, šalia kurio įrengta karinės technikos ekspozicija. Ši ekspozicija yra unikali tuo, kad kolekcijoje esantys objektai rasti buvusių mūšių laukuose ir yra profesionaliai restauruoti – kai kuriuos eksponatus galima užvesti ir pademonstruoti. Manoma, kad ekspozicijoje esantys tankai yra vieni iš nedaugelio taip gerai išlikusių tokio tipo eksponatų Europoje.
Už kelionės organizavimą visi dėkojome Šakių BCA tarybos nariui Mindaugui Kantautui, kuris duotą pažadą organizuoti bendruomeniečių kelionę ištesėjo su kaupu. Visi turėjome galimybę pamatyti, sužinoti, pabandyti, paragauti ir draugiškai pabendrauti.