Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Bendra nuotrauka prie lankomų objektųKudirkos Naumiesčio bendruomenės „Santaka“ vadovai pakvietė aplankyti rudenėjančią Lenkijos sostinę. Daugelis esame keliavę per Varšuvą, pro Varšuvą, bet pačiame mieste apsidairyti nedažnas sustojome, todėl į kvietimą susipažinti su miestu atsiliepė beveik 50 bendruomenės žmonių. Kelionę Edvardas Belevičius ir Laimutė Gončaruk pradėjo planuoti dar pavasarį, gal todėl visą laiką Varšuvoje mus lydėjo pavasariška šiluma.
Varšuva išties nustebino savo istorija, architektūra, gamtos grožiu. Įspūdingas senamiestis, kurį karo audros buvo šluote nušlavę nuo žemės paviršiaus, o dabar jis varšuviečių su meile, išmanymu, vadovaujantis išlikusiais brėžiniais, graviūromis, nuotraukomis, atstatytas. Su gidu Zenonu vaikščiojome po siauras jo gatveles, erdvias aikštes, išgirdome daug įdomių istorijų apie miesto praeitį ir dabartį, grožėjomės miesto simboliu Undinėlės fontanu.
Varšuvos istorijos pradžia - Karalių rūmai. Sužavėjo jų menės, kuriose rezidavo Mozovijos kunigaikščiai, Lenkijos karaliai, kur priimta pirmoji Europoje Kontitucija. Varšuva – vienas iš kompozitoriaus Fridricho Šopeno pamėgtų miestų, apsilankėme Šv. Kryžiaus bažnyčioje, kur palaidota jo širdis. Universiteto biblioteka unikali savo istorija, plakatų kolekcija ir architektūra, ant jos stogo vienas gražiausių Europoje tokio tipo sodas. Hektaras įdomių augalų kompozicijų su poilsio ir apžvalgos aikštelėmis, nuo kurių mums atsivėrė Varšuvos panorama, iš aukštai žvelgėme į bibliotekos sales ir knygų saugyklas.

VaršuvojeKoperniko mokslo centre pasijutome mokinukais, kvietė smalsauti daugybė modernių ir paprastų prietaisų, įtraukiančių į interaktyvius mokslinius tyrinėjimus, savęs ir gamtos reiškinių pažinimą, žadinančių norą eksperimentuoti, stebėti, pažinti mus supantį pasaulį. Matėme, kad šiame centre veiklos randa visi - ir maži, ir paūgėję, ir brandaus amžiaus sulaukę.
Gidas Zenonas mūsų pirmos dienos pažintį su Varšuva pasiūlė užbaigti stebint interaktyvų fontanų šou. Visus sužavėjo spalvingų vandens srovių apsuptyje sukurtos projekcijos – filmas apie miesto vardo kilmę iš Varso ir Savos,Vyslos pakrantėje gyvenusio žvejo vaikų, vardų. Esame labai dėkingi Zenonui už šią įsimintiną pramogą ir pažintį su miestu.
Pailsėje gražiame Varšuvos priemiesčio viešbutyje tęsėme pažintį su sostine. Kilome liftu 144 metrus į apžvalgos aikštelę, kuri įrengta aukščiausiame Lenkijoje pastate. Apžvelgėme miestą, atpažinome pastatus, kuriuose jau lankėmės, pasvajojome, ką dar norėtume pamatyti, kai atvyksime kitąsyk.
Vienintelė iš lankytų vietų, kuri nebuvo per karą sugriauta – karalių rezidencija Vilanovo rūmai. Itališkos ir prancūziškos architektūros ansamblis mena ir Lietuvai svarbų Abiejų Tautų Respublikos karalių Joną III Sobieskį. Gėrėjomės rūmų viduje ir išorėje esančiais, istorinius įvykius vaizduojančiais, paveikslais, freskomis, skulptūromis. Smagu buvo pasivaikščioti po prancūzišką parką, įrengtą prie rūmų, ant natūralių Vyslos pakrantės terasų.
Grįžtant namo kelias neprailgo - dalinomės įspūdžiais, linksmomis istorijomis. Taip dainavome, kad Laimutės akordeono diržai neatlaikę trūko. Visų keliauninkų vardu širdingai dėkoju Laimutei Gončaruk ir Edvardui Belevičiui už kelionės organizavimą, rūpinimąsi kiekvieno savijauta, nuotaika, poreikiais. Viliuosi, kad kelionė suartino bendruomenę, paskatino aktyviau dalyvauti visose „Santakos“inicijuojamose veiklose savo ir visų naumiestiečių gerovei.