Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

01Jau nuo 2008 metų Išdagų bendruomenės centro nariai savo susirinkimuose kėlė eismo saugumo problemą kelio Nr. 138 Vilkaviškis-Kudirkos Naumiestis-Šakiai atkarpoje tarp Išdagų ir Šakių miesto. Numatyti du prioritetai: kelio ženklų, sumažinančių automobilių greitį ir padidinančių vairuotojų dėmesį pėstiesiems ir dviratininkams pastatymas ties Išdagais bei pėsčiųjų ir dviračių taku Šakių ir Išdagų sujungimas. Toks takas dabar yra iki Šakių miesto ribos, o iki Išdagų likę dar 2,3 km.
Išdagai yra kaip ir Šakių priemiestinė gyvenvietė, traukos kryptis visada buvo, yra ir bus Šakiai. Šiomis kryptimis į ten ir atgal daug suaugusių gyventojų ir moksleivių važiuoja dviračiais ar keliauja pėsčiomis. Pagrindinės kaimo gyvenvietės gatvės ir šio minimo kelio sankryža ir atkarpos į abi puses nuo jos ties Išdagais, gyventojų manymu, iki šiol buvo labai nesaugi vieta. Dažnai didesniais nei leistina greičiais lekiant mašinoms ir vykstant pėsčiųjų, ypač moksleivių, stotelėse įlipančių ir išlipančių iš autobusų bei vykstant dviratininkų eismui, kelyje tampa nesaugu.Kai kurie gyventojai sakydavo, kad čia nuolat tvyro toks jausmas, jog tuoj tuoj turi kažkas negero atsitikti ( kaip beje nutiko ne per seniausiai ties Sintautais...). Sankryža, kuri yra nedideliame posūkyje, o iš toli, ypač greičiau važiuojant, kai dėl to dar sumažėja matomumas, pasirodo, buvo nesaugi ir vairuotojams. Jau ne vienas automobilis buvo ties čia atsidūręs griovyje. Prie sankryžos yra ir vienas kryželis...Tik dar, ačiū Dievui, įskaitinių eismo įvykių su pėsčiaisiais ar dviratininkais lyg ir nebuvo, gal tik smulkesnių incidentų. Todėl bendruomenė šios problemos sprendimą ir apsiėmė inicijuoti. Prirašėme eilę raštų, susitikinėjome su atsakingais žmonėmis, įtikinėjome, aiškinome. Visa tai dabar tapo „kūnu", VĮ „Marijampolės regiono keliai" mus išgirdo, suprato ir tuos darbus finansavo (nors tokie ženklai dabar nėra pigus malonumas) iš jiems skirtų kelių eismo saugumo „Inžinerinių greičio mažinimo priemonių įrengimas" lėšų. Šias lėšas Lietuvoje skirsto ir tvirtina Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pagal KPPP (Kelių priežiūros ir plėtros programa).
Labai nuoširdžiai dėkojame VĮ „Marijampolės regiono keliai" vadovams, taip pat ir Šakių KT inžinieriams bei kitiems darbuotojams, kurie tas priemones suprojektavo ir pastatė, taip atsakingai parodydami žmogišką supratimą ir dėmesį Išdagams.
Gal kada nors, ateityje, kai Lietuvos biudžetas bus pilnesnis ar ES fondai prisidės savo lėšomis, ir tas takas bus įrengtas. Tuo labiau, kad VĮ „Marijampolės RK" į numatomų darbų planus šią problemą jau įtraukė, tik lėšų tam niekaip negauna... Gaila, kad Lietuvoje dar galioja praktika, kad tik eismo įvykio metu ištikus tragedijai, tame kelio ruože skubama diegti saugumo priemones. Gal kiek ir keistoka: negi reikia sulaukti aukų, kad būtų sprendžiama problema? Derėtų ypač ten, kur vyksta didesnis pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimas, taikyti daugiau prevencinių priemonių (kelio ženklai, takai, ruožų apšvietimas, atitvarai). Ir ypatingai priemiesčiuose, kaip dabar daroma Lenkijoje, kai ir už miestų ribų net kelis kilometrus tęsiasi tokie takai. Ir ne bet kokie, o iš spalvotų betoninių trinkelių, pažymėti juostomis.
Taigi belikę dar vieną problemos dalį išspręsti. Tuo labiau, kad eismo saugumo priemones pėstiesiems ir dviratininkams, kaip skatintinoms reikalingoms judėjimo rūšims, įpareigoja diegti ir Europos Baltoji knyga 2011. Manome, kad tai aktyviau turėtų palaikyti ir rajono savivaldybė.

Lidija Mykolaitienė, Išdagų BC pirmininkė

Joomla templates by a4joomla